Overslaan en naar de inhoud gaan

ISO 9001:2015. Hoe kun jij helpen?

Wij voldoen aan de opgestelde eisen op het gebied van kwaliteitsmanagement. Help ons om onze kwaliteit te kunnen blijven handhaven.

ManEngenius is ISO 9001:2015 gecertificeerd. Dat betekent dat wij voldoen aan de internationaal erkende norm met eisen op het gebied van kwaliteitsmanagement. 
 
Om ervoor te zorgen dat wij de kwaliteit blijven leveren die je van ons gewend bent, is jouw feedback essentieel. Dit online formulier is een belangrijk document om ons doel te bereiken. Hier kun je namelijk jouw vragen, suggesties, klachten en opmerkingen in kwijt. Wij geven vervolgens de gewenste opvolging daaraan. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met één van de commercieel verantwoordelijke projectmanagers
 

Story kwaliteitsmanagement

De kernwaarden van ons Kwaliteitssysteem 
Professioneel. Als vakkundige organisatie dragen bieden wij continu handvaten om ook de vakkundigheid van onze medewerkers te handhaven. Wij zijn ondernemend, dienstbaar, pro-actief en eenduidig richting onze opdrachtgevers. 
 
Persoonlijk betrokken. Wij tonen oprechte interesse in ons netwerk en streven naar lange termijn verbintenissen. Ons persoonlijk en zakelijk inlevingsvermogen doet recht aan het vertrouwen dat de opdrachtgever in ons stelt. 
 
Integer. Wij maken duidelijke afspraken die geen ruimte laten voor eigen interpretatie, waarbij wij ons niet laten beïnvloeden door oneigenlijke zaken. 

De kernwaarden op het gebied van milieu 
ManEngenius is zich bewust van het milieu en de leefomgeving, en voelt zich daar verantwoordelijk voor. Wij hebben daarom processen ingericht met als doel om de milieuprestaties continu te verbeteren en vormen een integraal onderdeel van de gehele bedrijfsvoering.  
ManEngenius spant zich in om negatieve milieueffecten tot een minimum te beperken. Hiertoe worden risicoanalyses gemaakt. De Kwaliteitscoördinator is verantwoordelijk voor de beheersing daarvan. Daarnaast zien de medewerkers die inkopen zelf toe op de milieuaspecten van ingekochte zaken.

Heb je nog vragen of opmerkingen over het kwaliteitssysteem? Neem dan contact op met Lesley Commelter door te mailen naar lcommelter@manengenius.nl of te bellen naar 0235670050. Je kunt ook het onderstaand contactformulier invullen.

ISO 9001 Kwaliteitsmanagement: Wat is het?

De norm vormt een maatstaf voor transparantie en betrouwbaarheid in de markt. Wij geven hier verdere uitleg over wat de ISO 9001 kwaliteits-management inhoudt en de impact ervan op een organisatie.  

De ISO 9001, met als volledige titel NEN-EN-ISO 9001, werd door de International Standardization Organization (ISO) geïntroduceerd. Dit is een internationale samenwerking tussen diverse organisaties. De internationaal erkende norm specificeert eisen op het gebied van kwaliteitsmanagement wordt onderhouden door de Nederlandse Norm (NEN). De laatste versie van deze normering komt uit 2015 en draagt daarom de naam ISO 9001:2015

Kwaliteitsmanagement komt terug in alle onderdelen de bedrijfsprocessenproces en zorgt ervoor dat producten of diensten blijven vol doen aan de behoeften, eisen, wensen en specificaties van klanten. Maar ook aan die van andere belanghebbenden, denk hierbij bijvoorbeeld aan wetgeving. 

ISO 9001:2015 bestaat uit een driejarige cyclus van jaarlijkse audits. Een onafhankelijke partij stelt bij de audits vast of de organisatie aan de norm voldoet. 

De voordelen van ISO 9001:2015

Voor een opdracht of aanbesteding wordt regelmatig gevraagd naar het certificaat. Om in aanmerking te komen voor nieuwe kansen ontkom je er niet aan om de certificering te voltooien. En kan bij de juiste implementatie meer voordelen opleveren: 

Optimalisering van bedrijfsprocessen 

De certificering zorgt ervoor dat belangrijke processen geïdentificeerd en geoptimaliseerd worden. Daarnaast biedt het inzicht en kan ervoor zorgen dat medewerkers meer betrokken raken en komt ten goede van de werksfeer, werkdruk en ziekteverzuim. 

Aantoonbare kwaliteit 

Een potentiële klant weet dat de organisatie garant staat voor kwaliteit. Werken volgens ISO 9001 kwaliteitsmanagement laat namelijk zien dat de organisatie processen beheerst en dat producten en diensten: stelselmatig met een betrouwbaar proces worden geleverd, voldoen aan de eisen van klanten voldoen en voldoen aan relevante wet- en regelgeving. 

Klanttevredenheid verhogen 

Met de ingerichte processen om het kwaliteitsmanagement te verbeteren worden klanten op de best mogelijke wijze bediend. Daarmee wordt ook de basis voor tevreden en loyale klanten gelegd. 

Kostenbesparing 

Het verminderen van de kans op fouten, maar ook een efficiëntere werkwijze waarmee kosten bespaard worden.

Aanpassingsvermogen 

De Plan-Do-Check-Act-cyclus vraagt om risico gebaseerd denken en gewerkt aan het verbeteren van de interne organisatie. Zo wordt de scherpte op risico’s en kansen behouden, en kan worden ingespeeld op veranderingen in de organisatie en in de markt. De SWOT- en stakeholdersanalyses die vooraf worden gemaakt, dragen hieraan bij. 

Heb je nog vragen of opmerkingen over het kwaliteitssysteem? Neem dan contact op met Lesley Commelter door te mailen naar lcommelter@manengenius.nl of te bellen naar 0235670050.

Je kunt ook het contactformulier invullen.

Hoe wil je dat wij contact met je opnemen?
Maximaal 2 bestanden.
Maximaal 2 bestanden.
1 GB limiet.
Toegestane types: rtf, pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, odp, xls, xlsx, ods.

Onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwe jobs en ander nieuws!